איך ניתן לחסוך על מכשירי שמיעה למבוגרים?

השמיעה היא אחד מהחושים אשר נשחקים במרוצת השנים ואנשים רבים זקוקים למכשירי שמיעה ככל שהם מתבגרים. הסטטיסטיקה מספרת לנו כי 1 מכל שישה אנשים יחווה ירידה בשמיעה לאורך חייו וכעשירית מהאוכלוסייה תוכל להרוויח שמיעה טובה יותר אם רק תרכיב מכשיר שמיעה, אך מכל אותם אנשים רק כ – 30% ירכשו וישתמשו בפועל במכשיר שמיעה.
השמיעה היא אחד מהחושים אשר נשחקים במרוצת השנים ואנשים רבים זקוקים למכשירי שמיעה ככל שהם מתבגרים. הסטטיסטיקה מספרת לנו כי 1 מכל שישה אנשים יחווה ירידה בשמיעה לאורך חייו וכעשירית מהאוכלוסייה תוכל להרוויח שמיעה טובה יותר אם רק תרכיב מכשיר שמיעה, אך מכל אותם אנשים רק כ – 30% ירכשו וישתמשו בפועל במכשיר שמיעה.

נושאים קשורים (מודעות ממומנות)

הסיבות לכך שמרבית האנשים יבחרו שלא להרכיב מכשיר שמיעה מורכבות, אך מחקרים מגלים כי מחירם של מכשירי השמיעה מהווים את הסיבה העיקרית לכך.

הסיבות לכך שמרבית האנשים יבחרו שלא להרכיב מכשיר שמיעה מורכבות, אך מחקרים מגלים כי מחירם של מכשירי השמיעה מהווים את הסיבה העיקרית לכך.

איך יודעים שצריך מכשיר שמיעה?

במרבית המקרים אובדן השמיעה הוא לא דבר שמגיעה בפתאומיות, אלא מדובר על תהליך שאורך שנים ולכן קשה לזהות את הרגע שבו השמיעה מתחילה לדעוך. הסימנים הבולטים ביותר לתחילת אובדן השמיעה הם:

שמיעת צפצופים

טינטון

אי הבנה של מילים

מבקשים שיחזרו על הדברים יותר פעמים מבדרך כלל

איכות הקולות נחלשת או משתנה

שינוי בטווח השמיעה

בדיקת שמיעה היא שלב מכריע בבחירת מכשיר השמיעה כיוון שהיא מסייעת לנו להבין את הסיבות לפגיעה ביכולת השמיעה ובהתאם לכך אפשר להתאים את מכשיר השמיעה בצורה המיטבית לבעיה. הבדיקה עצמה היא פשוטה למדי ואין צורך להתכונן אליה, אך חשוב להזמין בדיקה מרופא המשפחה או מרופא אף אוזן גרון בהקדם האפשרי ברגע שמתחילים להבחין בתסמיני אובדן השמיעה. אפשר לבצע את הבדיקה בעזרת מכשיר שמודד את תנודת עור התוף (בדיקת טימפנומטריה), באמצעות בדיקה שנעשית בחדר אטום לרעש שבו מושמעים צלילים משתנים (בדיקה אודיומטרית) או באמצעות בדיקת הדים קוכליאריים או בדיקת רישום של תגובת עצב השמע ועצב גזע המוח.

הבדיקה האודיומטרית נחשבת להכי פחות פולשנית, אך היא גם זו שאורכת הכי הרבה זמן. חשוב לציין כי כמעט כל הבדיקות לא מורגשות ואין בהן תחושת אי נעימות או צורך בהרדמה. אם אין לכם תסמינים כלשהם אז מומלץ להיבדק פעם בחמש שנים, במיוחד לאחר גיל 40.

כמה עולה מכשיר שמיעה?

לפני שנתחיל לדבר על מחירם של מכשירי שמיעה חשוב שנדבר על הסוגים השונים של מכשירי שמיעה שקיימים בשוק. בעבר מכשירי שמיעה היו גדולים ומסורבלים, אך כיום הטכנולוגיה מאפשרת לנו להשתמש במכשירים קטנים למדי שאיש לא יכול להבחין בהם. כמו כן יש כיום פתרונות מתקדמים שכוללים טיפולים וניתוחים שבהם אפשר לטפל גם במצבים קשים של אובדן שמיעה שעד לא מזמן לא היה מה לעשות בנידון.

אפשר לחלק את מכשירי השמיעה לשלושה סוגים עיקריים כאשר מה שמבדיל ביניהם יהיה בראש ובראשונה מיקומם בתוך האוזן:

CIC – מכשירי שמיעה אשר ממוקמים בתוך האוזן באופן מוחלט. מדובר על מכשירים קטנים במיוחד אשר מוחדרים אל תוך תעלת האוזן ובשל גודלם ותצורתם הייחודית הם לא מורגשים ולא נראים. מכשירים אלו נחשבים לבעלי איכות סאונד איכותית ביותר בשל הקירבה לעור התוף, הם נוחים לשימוש עם טלפונים ואין בהם את תופעת הצפצפוף המוכרת ממכשירי השמיעה הישנים.

ITC – מכשירי שמיעה שממוקמים בתוך תעלת האוזן אך יש להם חלק שיוצא החוצה.

ITE – מכשירי שמיעה שחלקם ממוקם בתוך האוזן וחלקם מחוצה לה. מכשירים אלו נחשבים לנוחים ביותר ואפשר לשלוט עליהם בצורה מלאה בעזרת מתגי חיווט הנמצאים בחלק החיצוני.

BTE – מכשירי שמיעה שממוקמים מאחורי האוזן מעבירים את הסאונד באמצעות צינורית שקופה והם נחשבים לעוצמתיים במיוחד ולכן מתאימים לאנשים עם בעיות שמיעה בינוניות עד חמורות.

טווחי המחירים של מכשירי שמיעה הם רחבים ותלויים מאוד בסוג המכשיר ובחברה שמייצרת את מכשיר השמיעה. אפשר להגיד כי מחיר ממוצע בעבור מכשיר שמיעה יעמוד על כ – 5,500 שקלים חדשים, אך מכשירי השמיעה המתקדמים והאיכותיים ביותר יכולים לחצות את רף העשרת אלפים שקלים ומן הצד השני ישנם מכשירי שמיעה לא איכותיים בעליל שמחירם מתחיל ב – 2000 שקלים.

איך אפשר לחסוך על רכישת מכשיר שמיעה?

זה אולי לא נשמע כמו משהו טריוויאלי אבל אם אתם רוצים אתם יכולים לחסוך חלק נכבד מההוצאות של מכשיר השמיעה בעזרת קופת החולים שלכם. על פי החוק הישראלי קופת החולים מחויבת להחזיר לכל בן 18 ומעלה עד 3,078.60 שקלים בעבור מכשיר שמיעה לכל אוזן ואת ההחזר הזה אפשר לקבל כל שלוש וחצי שנים. אם אתם לא מעוניינים במכשיר השמיעה הטוב ביותר אז חשוב שתדעו כי בעבור מכשיר שמיעה בסיסי לא תשלמו דבר כי קופת החולים אמורה לספק לכם את המכשיר כחלק מביטוח החובה.

אם יש לכם ביטוח משלים אז תוכלו לקבל החזר כספי גדול יותר והוא גם יחול על מוצרים נוספים ויקרים יותר. חשוב לברר עם קופת החולים שלכם בנוגע למכון השמיעה שאיתו היא עובדת כדי שבטוח תקבלו את ההחזר כפי שמגיע לכם, אך דעו כי ישנן קופות חולים שמאפשרות לקבל החזר גם אם רכשתם מכשיר שמיעה באופן פרטי. באמצעות ביטוח בריאות אישי תוכלו לקבל תנאים טובים יותר, אך כמובן שתאלצו לשלם על הביטוח באופן שוטף לפני כן וזו הסיבה שרבים לא בוחרים באופציה זו.

אם אין לכם ביטוח משלים או פרטי, אתם תמיד יכולים לנסות ולבקש הנחה ממכון השמיעה ואם תשלמו במזומן יש סיכוי טוב שתקבלו את ההנחה הגבוהה ביותר. עוד דבר שחשוב לדעת זה לא להתפשר על מכשיר השמיעה הזול ביותר רק כי אין לכם כסף לכך, על פי הניסיון שלנו מכשירי השמיעה הזולים הם אלו שמתקלקלים הכי מהר וגם יוצאים מכיוון באופן תדיר. בכלל, חשוב שתבדקו כי מכשיר השמיעה שלכם מכויל לפני שתתחילו ללכת איתו כי אם הוא לא יהיה מכויל תשמעו רע מאוד והמכשיר לא יסייע לכם כלל.

נושאים קשורים (מודעות ממומנות)

Mobile Sliding Menu

Comparisonsmaster