דרכון אירופאי – כל מה שצריך לדעת

החזקת דרכון אירופאי מאפשרת, תחת אמנת שנגן, לנוע בחופשיות בכל המדינה החברות באיחוד האירופאי וגם במדינות שאינן חברות באיחוד כמו איסלנד, נורבגיה ושוויץ. מעבר לנוחות הרבה של לעבור בביקורת דרכונים אירופאים כאשר מטיילים באירופה, היתרון המשמעותי של החזקת דרכון אירופאי הוא האפשרות לשהות ולעבוד בכל מדינה החברה באיחוד האירופאי ואף להיות תושב קבע בחלק מהמדינות. חלק ממדינות האיחוד מקנות לימודים בחינם עבור תושביהן וחלקן גובות מיסים נמוכים יותר. כך שצעירים המעוניינים ללמוד בחו”ל ובעלי עסקים המעוניינים להקטין את תשלומי המיסים שלהם יכולים להיעזר בדרכון אירופאי על מנת להנות מיתרונות אלו. הבעלות על דרכון אירופאי מאפשרת קבלת ויזת תייר בצורה נוחה יותר עבור מדינות כמו ארה”ב ואוסטרליה כמו גם כניסה למדינות שלישראל אין יחסים בינלאומיים איתן כמו אינדונזיה ומלזיה.
החזקת דרכון אירופאי מאפשרת, תחת אמנת שנגן, לנוע בחופשיות בכל המדינה החברות באיחוד האירופאי וגם במדינות שאינן חברות באיחוד כמו איסלנד, נורבגיה ושוויץ. מעבר לנוחות הרבה של לעבור בביקורת דרכונים אירופאים כאשר מטיילים באירופה,היתרון המשמעותי של החזקת דרכון אירופאי הוא האפשרות לשהות ולעבוד בכל מדינה החברה באיחוד האירופאי ואף להיות תושב קבע בחלק מהמדינות

נושאים קשורים (מודעות ממומנות)

חלק ממדינות האיחוד מקנות לימודים בחינם עבור תושביהן וחלקן גובות מיסים נמוכים יותר. כך שצעירים המעוניינים ללמוד בחו”ל ובעלי עסקים המעוניינים להקטין את תשלומי המיסים שלהם יכולים להיעזר בדרכון אירופאי על מנת להנות מיתרונות אלו. הבעלות על דרכון אירופאי מאפשרת קבלת ויזת תייר בצורה נוחה יותר עבור מדינות כמו ארה”ב ואוסטרליה כמו גם כניסה למדינות שלישראל אין יחסים בינלאומיים איתן כמו אינדונזיה ומלזיה.

מי זכאי לדרכון אירופאי

מי בכלל יכול להוציא דרכון אירופאי? לכל מדינה באירופה ישנה מדיניות הגירה ומתן אזרחות שונה. באופן כללי התנאי הוא שתוכיח קשר משפחתי למי שהיה בעבר אזרח המדינה. בעבר יכול להיות גם העבר הרחוק במדינות מסוימות. לדוגמא אם אתה נצר למגורשי ספרד ויכול להוכיח זאת, רוב הסיכויים שאתה זכאי לדרכון פורטוגלי.
חלק מהמדינות דורשות גם את ידיעת השפה המדוברת במדינה ומעבר מבחן על תרבות המדינה. לקבלת פרטים מדויקים יותר יש ליצור קשר עם שגרירות המדינה הרלוונטית. מדינה יוצאת דופן היא קפריסין, שם אין חובת הוכחה לקשר משפחתי וניתן באמצעות השקעה בנדל”ן בשווי של כמה מילוני יורו על פני מספר שנים להוציא דרכון.

איך מבקשים ומה התהליך

אחרי שעברנו על זכאות, נמשיך בלהסביר איך בכלל מבקשים. נתחיל ונאמר כי חלק מהמדינות יבקשו ממכם למלא את הטפסים הנדרשים בשפת המדינה, אם הנכם דוברים את השפה, מצוין, אך אם לא תצטרכו להיעזר במתרגם או במשרד עורכי דין. לטופס עצמו תדרשו לצרף מספר תעודות רלוונטיות המוכיחות את קשריכם למדינה. כמה שיותר יותר טוב בדרך כלל.
אז אחרי שהבנו איך מבקשים, ננסה לחשוב האם בכלל שווה לנו לבקש? או במילים אחרות כמה כל העסק הזה עולה. אז בנושא הזה קשה מאוד לדייק ולתת מספר קונקרטי, המחירים ינועו בין מקרה למקרה ותלויים במספר גורמים שונים. האם נעזרתם במתרגם, כמה תעודות נדרשתם להציג למצוא ולתרגם, האם נעזרתם במשרד עורכי דין, אגרות טיפול של המדינה, ועוד גורמים שונים כמו שירותי נוטריון והלאה. בסופו של דבר העלות יכולה להגיע בקלות לכמה אלפי שקלים גם אם עשיתם הכל לבד. לגבי חסרונות הדרכון זר, אין משהו מובהק, תהליך ההוצאה יכול להיות מייגע, אך הוא עלול להפוך לפשוט יותר אך יקר יותר אם נעזרים במשרד עורכי דין.

נושאים קשורים (מודעות ממומנות)

Mobile Sliding Menu

Comparisonsmaster