הרכבים הכי משתלמים בארץ ב-2022

בדרך כלל כשכותבים על הרכבים המשתלמים ביותר, מתחילים בתיאור של התמורות ושל השינויים שעברו על שוק הרכב בשנה האחרונה. בשנים האחרונות סקירה שכזו הופכת לבעייתית, כיוון שתעשיית הרכבים עוברת שינויים עצומים ורק כדי לדבר על כל השינויים האלו נדרש לכמה מאמרים.
בדרך כלל כשכותבים על הרכבים המשתלמים ביותר, מתחילים בתיאור של התמורות ושל השינויים שעברו על שוק הרכב בשנה האחרונה. בשנים האחרונות סקירה שכזו הופכת לבעייתית, כיוון שתעשיית הרכבים עוברת שינויים עצומים ורק כדי לדבר על כל השינויים האלו נדרש לכמה מאמרים.

נושאים קשורים (מודעות ממומנות)

בשנים האחרונות סקירה שכזו הופכת לבעייתית, כיוון שתעשיית הרכבים עוברת שינויים עצומים ורק כדי לדבר על כל השינויים האלו נדרש לכמה מאמרים. אז בואו לא נלך סחור סחור וניגש ישר למשימה שלשמה התכנסנו – סקירה של הרכבים הכי משתלמים בישראל בשנת 2022.

בשנים האחרונות סקירה שכזו הופכת לבעייתית, כיוון שתעשיית הרכבים עוברת שינויים עצומים ורק כדי לדבר על כל השינויים האלו נדרש לכמה מאמרים. אז בואו לא נלך סחור סחור וניגש ישר למשימה שלשמה התכנסנו – סקירה של הרכבים הכי משתלמים בישראל בשנת 2022.

מה זה אומר רכב משתלם?

כל אחד ואחת כנראה יגדירו את הרכב המשתלם ביותר בצורה אחרת. כדי לעשות סדר בדברים, אנחנו רוצים להתחיל בלהציג למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים רכבים משתלמים. הדבר הראשון והחשוב לנו ביותר ברכב הוא כמובן המחיר שלו וצריכת הדלק. מעבר לאלו אנחנו בוחנים גם את הביקורות של נהגים על הרכבים, כך אנחנו יכולים לגלות איזה רכב רואה יותר מוסך מהאחרים ולקבל הצצה לחוויית הנהיגה על הרכב.

עוד דבר שחשוב לבדוק כאשר אנחנו מתכננים לרכוש רכב חדש זה כיצד נראה השוק המשני של הרכב. אם אנחנו לא רוכשים אוטו במסגרת של ליסינג, אז אנחנו נצטרך למכור אותו בסיום התקופה. זו הסיבה שתמיד חשוב לנו לבדוק את השוק של רכבי יד השנייה של כל מודל, באמצעות הבדיקה הזו אנחנו יכולים לשער מה יהיה ערכו של הרכב לאחר השימוש בו.

וכדי לסיים את ההכרעה של מהו רכב משתלם אנחנו לא יכולים להתעלם ממחירי הביטוח. כל רכב וכל נהג נופלים לקבוצת ביטוח שונה, אנחנו בבדיקה שלנו בודקים את הרכבים החדשים על בסיס של נהג מנוסה עם למעלה מעשר שנות וותק ובלי תאונות דרכים ותביעות מהביטוח. כמובן שנהגים צעירים, או נהגים עם היסטוריה של תביעת הביטוח, צריכים להביא בחשבון שמחיר הביטוח בעבורם יהיה גבוהה יותר.

מה הם הרכבים הכי משתלמים בישראל?

כפי שציינו בהתחלה, שוק הרכב בעולם כולו משתנה וההשפעות על שוק הרכב הישראלי מורגשות מאוד. הדבר הבולט ביותר שאפשר להצביע עליו, והוא גם מתקשר מאוד לשאלת הרכבים המשתלמים, הוא החדירה של רכבים היברידיים ורכבים חשמליים לשוק הישראלי. כבר בשנת 2021 נרשמה התעניינות גוברת של הישראלים בשוק הרכבים החשמליים, אך בסיום השנה נרשמו רק כעשרת אלפים רכבים חשמליים בישראל. ההערכות מדברות על כך שבשנת 2022 שוק הרכבים החשמליים יהיה מהבולטים ביותר.

זאת הסיבה שהחלטנו להתחיל את רשימת הרכבים המשתלמים בישראל מקטגורית הרכבים החשמליים:

יונדאי קונה EV
ענקית הרכב הקוראינית כבר החלה לשווק את הדגם הזה של רכביה באירופה בשנה האחרונה, והוא זכה להצלחה כה רבה עד שהשקתו בישראל נדחתה על ליולי. מדובר על רכב חשמלי שמשווק בשתי גרסאות – הראשונה יכולה לגמוע 305 ק”מ בין טעינה לטעינה והשנייה יכולה לעבור 485 ק”מ עד שנצטרך לטעון אותה. בארץ אפשר יהיה להשיג בשלב הזה רק את הגרסה הקצרה יותר ומחירה אמור להיות סביב ה – 135 אלף שקל.

MG מארוול R
חברת MG היא לא מהחברות המוכרות ביותר לצרכן הישראלי, אך באירופה מדובר על חברה מוכרת ומכובדת מאוד. הכניסה שלה אל שוק הרכבים החשמליים מגיעה בדמות רכב הקרוסאובר האולטימטיבי. פנים הרכב עצום והוא מאפשר ישיבה נוחה מאוד לחמישה אנשים מבוגרים, אך מה שהכי שווה לדבר עליו הוא יכולת ההנעה האחורית המגיעה עם מנוע של 180 כוחות סוס ומרחק של 402 ק”מ מטעינה לטעינה. המחיר טרם נחשף לציבור.

אופל מוקה
האופל מוקה הוא רכב פנאי קטן וחמוד שישראלים רבים מכירים ואוהבים. הגרסה החדשה שלו שעתידה להגיעה לארצנו במהלך שנת 2022 היא הגרסה החשמלית שתגיע עם מנוע של 136 כוחות סוס ותאפשר טווח נסיעה של 322 ק”מ. המחיר הוא כ – 130 אלף שקלים.

לא כל הישראלים עדיין ששים לעבור לרכב חשמלי באופן מלא. מהסיבה הזו הרכבים ההיברידיים עדיין עומדים להיות חלק מהותי משוק הרכב המקומי. בואו ונראה כמה מהרכבים ההיברידיים המשתלמים ביותר בישראל לשנת 2022:

פורד פוקוס
פורד פוקוס הוא כבר שנים מהרכבים הנמכרים ביותר בישראל. כמעט אי אפשר לנסוע ברחבי הארץ בלי לראות רכב מסוג זה בפקק לידינו. אבל מהשנה הבאה אנחנו עומדים לראות את הגרסה ההיברידית הרבה יותר מהגרסאות האחרות. במהלך הרבעון השני של השנה עתיד להגיע אלינו הדור החמישי של הפוקוס ומחיר הגרסה בעלת ה – 125 כוח סוס אמורה לעלות בסביבות ה – 140 אלף שקל.

פיג’ו 308
בניגוד לטווח הנסיעה של הרכבים החשמליים שהצגנו עד כה ברשימת הרכבים המשתלמים, הפיג’ו 308 מסוגל לנסוע רק למרחק של 60 ק”מ ללא דלק. אבל המשפחתית הקומפקטית והמעוצבת הזו לא מנסה להתחרות בטווחי המכוניות החשמליות, במקום זה היא נותנת פייט לרכבים ההיברידיים המוכרים כמו הטויטה פריוס.

קיה נירו
עוד רכב היברידי שכבר עשה עלייה לישראל, אבל השנה אנחנו עומדים לקבל גרסה משודרגת שלו הוא הקיה נירו. הרכב הקומפקטי המהולל הזה הצליח במהירות לכבוש את ליבם של ישראלים רבים בזכות עליות התחזוקה הלא גבוהות והאמינות המכאנית. אבל הגרסה הזו אמורה להגיע בשלוש אפשרויות שונות שיתאימו לכל אחד – רכב חשמלי, רכב היברידי והיברידי נטען. המחיר צפוי לעמוד על כ – 160 אלף שקל.

לסיום הרשימה שלנו על הרכבים המשתלמים ביותר בישראל לשנת 2022, אנחנו רוצים לסיים לאו דווקא עם הרכבים המשוכללים ביותר. אנחנו דווקא רוצים לסיים עם כמה מהרכבים הקטנים והנוחים ביותר, אלו שיתאימו בצורה מושלמת גם במציאת חנייה בערים וגם לנסיעה במרחבים שיש לארצנו להציע.

קיה פיקנטו
הקיה פיקנטו נחשבת בעיני רבים למכונית העיר הטובה בעולם. הייחוד שלה נעוץ בכך שלמרות גודלה הפיזי, שלושה אנשים בוגרים יכולים לשבת בתוכה בצורה נוחה מאוד. התחזוקה ועלות הרכב נחשבים לזולים במיוחד, וכך גם מחירי הביטוח של רכב זה. לא סתם בשנה האחרונה הקיה פיקנטו היה הרכב הנמכר ביותר בישראל בפער עצום על פני המתחרים. טווח המחירים של רכב זה עומד על כ – 70 אלף שקלים.

יונדאי I20
כבר שנתיים ברציפות שיונדאי נמצאים בראש הקטגוריה של מכוניות הסופרמיני. העובדה שמחירה נמוך ממאה אלף שקל, אך במבחני הבטיחות היא מדורגת בין המקומות הגבוהים ביותר הופכת את הבחירה ביונדאי I20 לבחירה המובנת. משפחות צעירות יכולות ליהנות מרכב שיאפשר להם לצאת ולטייל בנוחות, ועדיין לא להתפשר על חניה בחניון כי לא מצאו חניה לרכב המשפחתי הגדול.

רנו זואי
באופן היסטורי רנו לא נחשבים לרכבים המשתלמים ביותר, בעיקר כי יש להם היסטוריה של בעיות חשמל. אך הרנו זואי אמור להיות הרכב שמשנה את חוקי המשחק בעבור היצרנית הצרפתית הוותיקה. רבים מגדירים את הרכב הזה כ”קופיקס של הרכבי החשמליים” בגלל העובדה שמחירו לא עולה על 130 אלף שקל. אבל בניגוד לרשת הקפה, הרנו זואי מספק את הקבלות.

בשורה התחתונה אפשר לראות כי שוק הרכבים הישראלי עמוס באפשרויות. כל אחד ואחד יוכלו למצוא רכב בהתאם למסגרת התקציבית שלהם, אנחנו רק רוצים להזכיר לכם תמיד לבדוק את העלויות הנוספות שמסביב ולא רק להסתנוור ממחיר נמוך ומהרבה פיצ’רים שמגיעים עם הרכב.

נושאים קשורים (מודעות ממומנות)

Mobile Sliding Menu

Comparisonsmaster