התקנת מעלון מדרגות ביתי יכולה להיות משנת חיים

התקנה של מעלון מדרגות ביתי היא פעולה שרבים מנסים להימנע ממנה כיוון שהיא מנכיחה את העובדה שאנחנו מזדקנים או זקוקים לסיוע כדי לעלות במדרגות.
התקנה של מעלון מדרגות ביתי היא פעולה שרבים מנסים להימנע ממנה כיוון שהיא מנכיחה את העובדה שאנחנו מזדקנים או זקוקים לסיוע כדי לעלות במדרגות.

נושאים קשורים (מודעות ממומנות)

אך למרות החשש האישי שלנו, מדובר על מוצר משנה חיים שהתקנתו בבית תשדרג את איכות חייכם ותסייע לכם להרגיש ביטחון אישי גדול יותר בביתכם שלכם. אם הסיבה העיקרית הזו לא מספיקה כדי לשכנע אתכם, אז שווה שתקראו את המאמר הזה ואנחנו מקווים שבסופו תשנו את דעתכם.

אך למרות החשש האישי שלנו, מדובר על מוצר משנה חיים שהתקנתו בבית תשדרג את איכות חייכם ותסייע לכם להרגיש ביטחון אישי גדול יותר בביתכם שלכם. אם הסיבה העיקרית הזו לא מספיקה כדי לשכנע אתכם, אז שווה שתקראו את המאמר הזה ואנחנו מקווים שבסופו תשנו את דעתכם.

מה זה מעלון מדרגות ביתי

אומנם קיימים כמה סוגים של מעלוני מדרגות שזמינים להתקנה בבית, אך לפני שנפרט על הסוגים השונים אנחנו רוצים להציג את המוצר בכללותו. מעלון מדרגות ביתי משמש כדי לסייע לבעלי מוגבלות בתנועה לעלות במדרגות באמצעים מכניים על ידי כך שהוא מעלה אותם במעלה גרם המדרגות בלי שאלו יצטרכו להשתמש ברגליים.

את כל הדגמים השונים של מעלוני מדרגות ביתיים אפשר לחלק בצורה סכמטית לשלוש קטגוריות עיקריות:

מעלון כיסא – מעלון הכיסא הוא אחד הדגמים המוכרים ביותר שיש בתחום מעלוני המדרגות והוא בנוי כך שיש לנו כיסא ייחודי שמוצמד למסילה המורכבת על גרם המדרגות, מה שאומר שכדי להשתמש במעלון זה צריך לעבור מכיסא לכיסא, אך אפשר להתאימו לכל סוג של גרם מדרגות והוא יציב למדי ולכן נחשב לפופולרי בקרב אוכלוסיות מבוגרות.

מעלון משטח – אנשים אשר מתניידים באופן קבוע על גבי כיסא גלגלים יעדיפו ככל הנראה את מעלון המשטח אשר מורכב משני חלקים שונים. בדומה למעלון הכיסא, גם במעלון המשטח הביתי ישנה מסילה שמתחברת על גבי גרם המדרגות, אך בשונה מהכיסא שעליו יושבים במעלון הכיסא, במעלון זה יש לנו משטח שמאפשר עליה עם כיסא הגלגלים.

מעלון אנכי – המעלון האנכי דורש שיהיה מקום פיזי להרכבתו והוא הוא נחשב לפחות אסתטי ולכן אפשר לראותו פחות בבתים פרטיים ויותר במוסדות ומבני ציבור. המעלון האנכי עובד בצורה הדומה למעלית, רק שבמקום לחפור פיר ולהשתמש בחשמל, משתמשים במעלון הידראולי שאפשר פשוט להציבו היכן שרוצים ללא הכנה וחפירה.

למה כדאי להתקין מעלות מדרגות ביתי?

בטיחות – היתרון המרכזי והברור ביותר מהתקנה של מעלון מדרגות ביתי הוא הבטיחות. אנשים אשר סובלים מבעיות מוטוריות בהליכה, או אנשים אשר משתמשים בכיסא גלגלים כדרך קבע, חווים כל עלייה במדרגות כאילו היה טיפוס על פסגת האוורסט. מעלות מדרגות מסייע להם לבצע פעולה זו בצורה בטוחה וללא מאמץ.

מחזיר את העצמאות – תחושת העצמאות של אדם שאיבד את יכולת ההליכה, או שכוחו לא כתמול שלשום, עשויה להיפגע באופן אנוש כאשר הוא נדרש להסתייע באחרים כדי לעלות ולרדת במדרגות. מעלון מדרגות ביתי מסייע לאותם אנשים לשמור על העצמאות שלהם ובכך להגביר את תחושת הביטחון העצמי שלהם.

זול יותר מהחלופות – בהמשך נדבר על מחירם של מעלוני מדרגות ביתיים, אך הדבר החשוב שאנחנו רוצים להדגיש כרגע זה שבהשוואה לחלופות (מעבר דירה, שינוי תווי הבית וכו’) התקנה של מעלון מדרגות ביתי מתגלה כמשתלמת ביותר.

קל לשימוש – אף על פי שהמראה של חלק ממעלוני המדרגות הוא תעשייתי ובמבט ראשוני אפשר לחשוש כי השימוש בהם לא יהיה פשוט, האמת היא שבפועל מדובר על פעולה פשוטה של לחיצה על כפתור.

כמה עולה מעלון מדרגות ביתי?

בעבר המחירים של מעלוני מדרגות ביתיים היו בשחקים ורק מעטי מעט יכלו להרשות לעצמם את התוסף החיוני הזה. אך כיום המצב השתנה ובזכות התחרות הגדולה שיש בשוק ובזכות השיפורים הטכנולוגיים העצומים, אפשר למצוא מעלונים איכותיים ביותר במחירים ששווים לכל נפש. לפני שנציג את טווחי המחירים הריאליים לרכישה של מעלון, חשוב לנו להתעכב על הנקודות שיכתיבו את עיקר ההבדל במחירים:

דגם המעלון – ככל שהדגם יהיה חדש יותר, כך הוא יהיה יקר יותר

מיקום ההתקנה – התקנה של מעלון במדרגות חיצוניות דורש חומרים נוספים כדי לשמור על המעלון מפגעי מזג האוויר ולכן מחירו יהיה גבוה יותר

סוג המדרגות – התקנה של מעלון על גבי מדרגות ישרות תהיה זולה יותר מאשר התקנה על מדרגות ספירליות אשר דורשות התאמות מיוחדות

התקנה – בחלק מהמקומות תראו כי מחיר המעלון כולל בתוכו את מחיר ההתקנה ובחלק מהמקרים תאלצו לשלם בנוסף על ההתקנה, שווה לבדוק זאת לפני שתרכשו את המעלון

תוספות – אפשר לשדרג את המעלון עם מעקה בטיחות, מסילה נוספת, כיסא עור ועוד המון שדרוגים ושינויים שתוכלו לעשות כדי להתאימו לעיצוב ולצרכים שלכם

בטווח המחירים הנמוך ביותר תוכלו למצוא מספר רב של דגמים, אשר מרביתם יהיו מעלוני כיסא, שמחירם מתחיל ב – 19 אלף שקל אך הוא יכול להגיע גם לסכומים כפולים מכך. טווח המחירים הבא בתור כבר מכיל בתוכו אפשרויות מגוונות יותר כמו מעלוני משטח ומעלונים אנכיים, אך הקפיצה היא גדולה והמחירים מתחילים בסביבות ה – 60 אלף שקל כאשר אפשר למצוא דגמים שמגיעים גם ל – 80 אלף שקל.

חשוב לדעת כי משרד הבינוי והשיכון אמור לסייע בהלוואות ובמענקים כדי להתאים דירות ובניינים לאנשים עם בעיות במוגבלות. כמובן שיש הגבלות ותקנות שצריך להכיר, אך מדובר על סכום שיכול לכסות בעבורכם את עלות ההתקנה והמעלון כולו ולכן שווה לבדוק את הנושא ולהתייעץ עם גורמים מוסמכים על כך.

אז אחרי שקראתם את כל המאמר הזה השתכנעתם שהתקנה של מעלון מדרגות ביתי היא חיונית?

נושאים קשורים (מודעות ממומנות)

Mobile Sliding Menu

Comparisonsmaster