כמה משתלם לשפץ את המקלחת והשירותים ב-2022?

הבית שלנו הוא אחד הדברים הקדושים לנו ביותר, לא סתם אומרים כי “ביתי הוא מבצרי”, ולכן אנחנו יכולים להבין כל מחשבה שיש לכם בנוגע לשיפוץ ושדרוג הבית.
הבית שלנו הוא אחד הדברים הקדושים לנו ביותר, לא סתם אומרים כי “ביתי הוא מבצרי”, ולכן אנחנו יכולים להבין כל מחשבה שיש לכם בנוגע לשיפוץ ושדרוג הבית.

נושאים קשורים (מודעות ממומנות)

אבל בעוד שכל ריענון הוא דבר מבורך, שיפוץ הבית ובמיוחד המקלחת והשירותים יכול להוביל גם לבעיות וכאבי ראש. אז כדי לענות על השאלה החשובה – האם משתלם לי לשפץ את המקלחת והשירותים, אנחנו רוצים לנסות ולפרק את הסיטואציה כדי להביא את התשובה המדויקת ביותר.

אבל בעוד שכל ריענון הוא דבר מבורך, שיפוץ הבית ובמיוחד המקלחת והשירותים יכול להוביל גם לבעיות וכאבי ראש. אז כדי לענות על השאלה החשובה – האם משתלם לי לשפץ את המקלחת והשירותים, אנחנו רוצים לנסות ולפרק את הסיטואציה כדי להביא את התשובה המדויקת ביותר.

כיצד לדעת אם יש צורך בשיפוץ המקלחת או השירותים?

במרבית המקרים מצב השירותים והמקלחת, או שניהם יחד עם מדובר על חדר רחצה, לא מגיע לכדי קטסטרופה ולכן ההחלטה אם לבצע את השיפוץ או לא היא לגמרי בידכם. בנוסף למצבים שבהם ישנה תקלה מסוימת, קיבצנו עוד כמה סיבות שבגינן שווה להתחיל ולתכנן את העבודות.

הסגנון מיושן או לא מתאים לכם – אם אתם גרים בדירה שכורה אז אין יותר מדי מה לעשות בנוגע לחדר המקלחת והשירותים, אך אם הדירה שלכם והיא ישנה כך שחדר המקלחת נראה כאילו הוא יצא ממהדורת איקאה של שנות ה – 20′ כנראה שכדאי לכם לשפץ. לא חייבים שהמראה יהיה מיושן כדי לשפץ, מספיק שהמקלחת ממש לא מתאימה לסגנון שלכם או למה שאתם מתכננים לעשות מהבית וגם זו סיבה מספקת.

גודל – לא כל הדירות עוצבו כך שיתאימו לחיים המודרניים, ולמעשה מרבית הדירות הישנות בישראל הוקמו בשנות ה – 70 וה – 80, כך שסגנון העיצוב ששלט היה פונקציונלי ובאותה תקופה למקלחת ולשירותים לא הוקדש מקום רב בתכנון הבתים. אם המקלחת או השירותים שלכם קטנים מדי ואתם מרגישים שיש צורך להרחיב אותם, זה אומר שעליכם לשפץ.

תכנון לקוי – תכנון לקוי של מקלחת או שירותים יכול להתבטא בהרבה מובנים, אבל בעיקר הוא יתבטא בכך שלא יהיה אוורור כראוי או שהתאורה לא תהיה מספקת. שיפוץ המקלחת יכול לפתוח אותה לתאורה טבעית, וגם לספק לה אוורור שימנע התפתחות של עובש.

נזילות ועובש – לא כל נזילה היא בהכרח כזו שתחשבו שיש צורך לקרוא לאיש מקצוע שיטפל בה, אך בחלוף מספיק זמן חשבון המים שלכם יתפח ברמה כזו שתתחרטו על כך. אם אתם קולטים שיש נזילה קטנה מהברז או מהשירותים, או אם אתם רואים שבפינות מתחיל להיווצר עובש, אלו סיבות שדורשות לכל הפחות לקרוא לאיש מקצוע אם לא לבצע שיפוץ כללי.

סתם כי בא לכם – לא תמיד צריך סיבה מצודקת כדי להתחיל שיפוץ, לפעמים מספיק שנרצה לרענן את הבית או לאחד את המקלחת והשירותים לכדי יחידה אחת וזה בפני עצמו מצדיק את תחילת השיפוץ.

אז למה בעצם לא לבצע שיפוץ?

אף על פי שנדמה כי שיפוץ היא פעולה שטומנת בחובה רק דברים טובים, חשוב לזכור כי שיפוץ הוא הליך מורכב וכאשר מדובר על שירותים ומקלחת אנחנו למעשה מבטלים את היכולת להשתמש בהם במהלך השיפוץ ולכן חשוב לתכנן את הנושא הזה מראש. אבל על המכשול ההיגייני אפשר לגבור, יש כמה מכשולים שהם בעייתיים יותר.

מריבות – כל עוד אתם רווקים ורווקות אין לכם את החשש הזה כאשר אתם מתכננים שיפוץ, אבל זוגות יודעים שכל שיפוץ טומן בחובו לפחות ריב אחד גדול. הסיבה לכך שבני אדם רבים בזמן שיפוצים היא מגוונת אך במרביתה היא מבוססת על הלחצים הרבים שאופפים אותנו בעת התהליך, אשר משולבים עם העובדה שיש עוד בן אדם שאנחנו צריכים להתייחס לדבריו.

עלויות – שיפוץ הוא תמיד מטלה כלכלית, אך שיפוץ המקלחת והשירותים יכול להיות יקר במיוחד אם איש המקצוע שבחרתם לא מיומן מספיק. העובדה שמטפלים בצנרת של הבית פותחת את השיפוץ לסיכונים של פגיעה בה וכתוצאה מכך יהיה צורך להשבית את כל המים בבית ולהתמודד עם בעיה מורכבת יותר מאשר השיפוץ הקוסמטי.

כאב ראש – רק המחשבה על הלכלוך והרעש שמתלווים לעבודות השיפוץ מעייפת אותנו, אז לחשוב על זה שבסוף כל יום עבודה גם לא נוכל להתקלח בשקט מעורר אצלנו פחד גדול במיוחד.

האם משתלם לשפץ את המקלחת והשירותים בשנת 2022?

בהתחשב בכך שהמצב הכלכלי בישראל הוא כרגע מהטובים שידעה המדינה ושלעומת מדינות אחרות בעולם המטבע שלנו חזק במיוחד, אפשר להגיד בוודאות כי האלמנט של המחיר לא משחק תפקיד מרכזי כרגע בהכרעה האם לבצע שיפוץ במקלחת. אבל האלמנט של המחיר הוא לא האלמנט היחידי שצריך להביא בחשבון, אנחנו ממליצים לכם לחשוב בעיקר על הזמינות שלכם ועל העובדה ששיפוץ אומר בהכרח עבודות בתוך הבית שלא תוכלו להתחמק מהן אם אתם עובדים מהבית.

כשמסתכלים על הנושא מנקודת מבט אובייקטיבית אין זמן טוב יותר מעכשיו לבצע שיפוץ במקלחת ובשירותים, אך כיוון שמדובר על החלטה אישית אנחנו יכולים רק להמליץ לכם. אם אתם בוחרים להתחיל בשיפוץ אז דעו כי יש לנו בעבורכם מגוון של מאמרים שעשויים להיות שימושים בעבורכם.

נושאים קשורים (מודעות ממומנות)

Mobile Sliding Menu

Comparisonsmaster